To tylko trzy kroki!
1. Analiza naszej oferty
2. Decyzja (w ramach zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej)
3. Zgłoszenie dyrektorowi szkoły i złożenie zamówienia.
Jak uzasadniać zmiany podręczników na „My i …”?
- zły wybór w poprzednim roku, pod presją czasu z ograniczonej oferty,
- brak informacji o nowych wersjach podręczników rządowych dostosowanych do nowej podstawy programowej,
- niesatysfakcjonująca praca z dotychczasowym podręcznikiem,
- chęć kontynuacji pracy na sprawdzonych i znanych już treściach,
- możliwość wykorzystania własnych mat. edukacyjnych,
- możliwość korzystania z wielu kompatybilnych adaptacji dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- nowoczesność, kreatywne podejście do edukacji,
- elementy wprowadzające do nauki kodowania,
- większy kontakt ze sztuką,
- elementy pedagogiki Freineta i Planu Daltońskiego
- możliwość efektywnego wykorzystywania na zajęciach sprzętu multimedialnego,
- możliwość tworzenia własnych interaktywnych zasobów,
- opcja atrakcyjnych, interaktywnych prac/ćwiczeń domowych,
- możliwość realizacji zajęć metodą „lekcji odwróconej”,
- dostępny system tworzenia „wirtualnej interaktywnej klasy” z systemem analizy i raportowania,
- możliwość wykorzystania systemu „głosowania elektronicznego” w klasie (na tabletach lub smartfonach)
- bezpłatny, funkcjonalny dziennik elektroniczny.
Ważne:
- nauczyciel ma obowiązek zrealizować podstawę programową w ciągu 3 lat edukacji wczesnoszkolnej, ale sposób w jaki to zrobi, zależy w zasadzie wyłącznie od niego,
- podręczniki poprzez spiralny układ treści gwarantują realizację podstawy programowej (przy zmianie ich po klasie na cykl „My i nasza szkoła”),
- nie ma nakazu wyboru podręczników tylko z jednego cyklu dla klas 1-3, chociaż tak się powszechnie przyjęło,
- nie istnieje przepis ograniczający zmianę podręczników w klasie drugiej.
- Sprawdź, co mówi o tym Ustawa o Systemie Oświaty i nasz komentarz do niej.